תיק נתוני ביטחון מוסדי – תיק שטח דיגיטלי

חברת קומפיוצ'ר מחשבים מובילה בישראל בפיתוח והטמעה של תכנות ביטחון, חרום ואבטחה. אחד ממוצרי הדגל של החברה הוא – הם תיקי שטח ותיקי מתקנים. תחילת הדרך הייתה בשנת 1974 אז לאחר הפיגוע בבית ספר במעלות שבצפון פיתחנו את הגרסה הראשונה לתיק שטח ממוחשב. מאז ועד היום תיק השטח שודרג לתיק שטח ממוחשב דיגיטלי הכולל בתוכו את כל נתוני ומרכיבי ההגנה, הביטחון, וחרום של בית הספר, המבנה הציבורי או המתקן. בנוסף שולבו בתיק מרכיבי ביטחון שוטף ומתן מענה לתרחישי איום וסיכון כפי שהם מוגדרים על ידי גורמי המקצוע בגופים הרלוונטיים לרבות מענה של פק"מ אבטחה בהתאם להוראות משטרת ישראל. עוד שולבו בתיק ניהול ומעקב אחרי ביצוע תכניות עבודה ומרכיבים נוספים כמענה לדרישות ובקשות קבטי"ם מהשטח כמו הודעות חרום לבעלי תפקידים בהתרחש אירוע ועוד.

C:\Users\User\Desktop\תמונה1.jpg

סוגי תיקי שטח

  1.  תיקי שטח במערכת החינוך – תיק נתונים ושטח ביטחון וחירום מוסדי לבתי ספר, תיק שטח לגני ילדים, תיק שטח לפנימיות וכפרי נוער.
  1. תיק שטח בהתאם להוראות נציבות כבאות (תקנה  503), כאמור הדגש הוא על מערכות כיבוי אש. הוא כולל גם  נתונים כלליים. בהתאם לדרישות ועל פי פורמט נציבות הכבאות.
  1. תיק שטח פק"מ אבטחה – התיק מיועד מתייחס בעיקר למתחמי אירועים ובדגש על פק"מ אירוע/פק"מ אבטחה.

יתרונות מערכת תיקי נתונים ושטח דיגיטליים

  • המערכת נותנת מענה מלא לדרישות משטרת ישראל, משרד החינוך, כיבוי אש, גופי הצלת חיים ורישוי עסקים.
  • במערכת שרטוטים של כל בניין, קומה ואגף עליהם מסומנים המרכיבים הנדרשים ופתיחת תמונות רלוונטיות.
  • יכולת להצביע ולהתמקד על כל אלמנט במפה/שרטוט וכניסה לטבלת נתונים נדרשים לאותה נקודה.
  • מספר תמונות בהתאם לצורך ללא הגבלה, + קטעי וידאו וקטעי קול.
  • זמינות התיקים – לכל משתמש שיהיה מקושר לשרת או לרשת, הן לגורמי החילוץ והביטחון, לאחראים במתקן ולגורמים נוספים.
  • התיק משתלב במודול ניהול הרשאות. אין הגבלה למספר המשתמשים.
  • טבלאות המערכת מבטיחות אחידות, מניעת שגיאות הזנה ואחזור מידע ברמה גבוהה.
  • יכולת הדפסת התיק או העלאתו כקובץ גם על דיסק – און-קי, כולו או עמודים נבחרים בהתאם לצורך.
  • תכניות אבטחה ברגיעה ובחרום מובנות במערכת "תמסח" ונותנת מענה לניהול ושליטה באירועים מסכני חיים כמו: שריפה, רעידת אדמה, אירוע פח"ע, אירוע פלילי, ירי רקטות, תאונות הכוללות נפעים רבים ועוד.
  • המערכת כוללת הודעות  SMS לבעלי תפקידים כפי שהוגדרו בתיק השטח ובהתאם לתרחישים שנבחרו. 
  • תכנית עבודה שנתית לרכז ביטחון מוסדי ( עב"ט לשעבר) ולקב"ט מוס"ח היישובי המאפשרת דיווחים אחידים (בהתאם להנחיות אגף ביטחון משרד החינוך) והוצאת דיווחים על מימוש התכנית בחתכים שונים לצורך מעקב ובקרה.

מה יש בתיק שטח דיגיטלי?

תיק השטח הוא בעצם צילום רנטגן / MRi של האתר / המתקן. מכיל את כל מסד הנתונים הנדרשים כדי לתת מענה מיטבי להתרחשויות השונות כמו: רעידת אדמה, ירי רקטות וטילים, אירוע טרור, שריפה, אירוע רב נפגעים.

בהתאם לכך התיק כולל את המרכיבים הבאים: תיאור המתקן – פרק זה מכיל תיאור כללי של המתקן על כניסותיו, חצרותיו וגדרותיו, והמערכות האלקטרוניות בו. כמו כן מכיל פרק זה תיאור פרטני של כל מבנה מהמבנים השונים הקיימים במתחם המתקן, ובכלל זה פרטי הכניסות, החדרים, המעברים, החלונות, המקלטים, התשתיות, החללים, כיבוי אש וכיו"ב.

C:\Users\User\Desktop\עומר.jpg
שכבות ושרטוטים בתיקי נתונים ממוחשבים

שרטוטים ממוחשבים – שרטוט ממוחשב או סרוק ועליו ממוקמים אלמנטים אלפא נומריים ותמונות.

פק"מ לאבטחה בשגרה ובמצבי חרום  הפק"מ ותכנית האבטחה משולבים  בתיק השטח. המידע יושב על גבי מפה/תצ"א/שרטוט והוא מוצג בדרך ההצגה של המידע ע"ג השרטוטים בתיק שטח למתקן. המייצג כולל גם נתוני סביבה כמו דרכי גישה, מסלולי חילוץ ופינוי, מיקום חפ"ק, שטחי כינוס ועוד, הכל בהתאם לדרישה. הפק"מ כולל שרטוטים ותרשימים להתנהלות במצבים של אירועי חרום כגון: חפץ חשוד בתוך שטח בית הספר או בקרבתו, במצב של רעידת אדמה, לרבות סדר הפעולות שעל בעלי התפקידים לבצע. בנוסף תכנית אבטחה ברגיעה  לרבות מסלולי בדיקת מאבטח בבוקר ונהלים הרלוונטיים.

C:\Users\User\Desktop\תמונה5.jpg
שילוב של תצלומי אוויר בתיקי שטח דיגיטלים

מערכת הודעות מערכת הודעות  SMS זמן אמת

בהתרחש אירוע חרום בבית הספר או בקרבתו, בהתאם לתרחישים שהוכנסו לתיק השטח, המוקד העירוני יוציא הודעת  SMS כתובה מראש לכל תרחיש המפרטת את סדרת הפעולות המידיות שיש לבצע.

תיק שטח ממוחשב דיגיטלי הינו מוצר איכותי ומתקדם. העדכון השוטף פשוט וקל ונעשה על ידי הלקוח באופן עצמאי או בשרות שלנו . התכנה והתיקים נמצאים בשרת הארגון. מערכת הרשאות מובנית בתיק.  ניתן לקבוע מי רשאי לצפות ומי רשאי לעדכן. ניתן להדפיס או להתקין על דיסק או קי.

תיק שטח ממוחשב דיגיטלי מבית קומפיוצ'ר מחשבים מציל חיים! 

להזמנה ולפרטים נוספים צרו קשר